Psychologická diagnostika a poradenství
- Mgr. Yvonne Pleskalová, tel.: 703 167 533
- Mgr. Bc. Eva Libánská, tel.: 737 456 112
- Mgr. Monika Horáčková, tel.: 733 561 982
- Mgr. Zuzana Marečková Kloudová, tel.: 737 530 857
- Mgr. Michaela Sochorová, tel.: 703 167 541
- Mgr. Kateřina Burianová, tel.:731 514 396
Psychologická diagnostika
Účelem psychologické diagnostiky je zjistit aktuální dovednosti dítěte, žáka, studenta – zejména vývojovou úroveň, míru intelektu. Nejedná se vypracování „posudku“ na vaše dítě, ale o zjištění závažnosti jeho potíží, zhodnocení schopností a možností a určení míry jeho potřeb – především ve vztahu ke škole.
Vyšetřujeme také menší děti a děti v předškolním věku. Vyšetření probíhá ambulantně, tedy v prostorách SPC. Někdy i v terénu - nejčastěji ve školním zařízení, které dítě navštěvuje. Vždy po předchozí dohodě se zákonnými zástupci a na základě jejich písemného souhlasu.
Doba trvání vyšetření závisí na schopnosti klienta spolupracovat – nejčastěji se pohybuje v rozmezí 45-90 minut práce. Součástí vyšetření je také konzultace se zákonnými zástupci dítěte, případně konzultace s pedagogy. Výsledky vyšetření jsou konzultovány se zákonnými zástupci, případně s pedagogy.
Průběh a závěr vyšetření jsou obsaženy ve Zprávě z psychologického vyšetření, která je na základě Informovaného souhlasu zasílána rodičům poštou.
U odborného vyšetření bude přítomno pouze vyšetřované dítě se zákonným zástupcem.
Psychologické poradenství
Psychologické poradenství probíhá zejména jako konzultace s klientem a zákonnými zástupci, popř. dalšími účastníky výchovného a vzdělávacího procesu. Konzultace s rodinou či pedagogy jsou zaměřená na témata, která cítíme jako aktuální. Diskutujeme zejména dosavadní i budoucí průběh vzdělávání, problémové chování, obtíže ve výchově, komunikační či sociální dovednosti, práce se zájmy a motivací.
Mezi standardní činnosti psychologa ve speciálně pedagogickém centru patří vývojové hodnocení a doporučení stimulačních opatření, posouzení způsobilosti k zahájení školní docházky, diagnostika klientů se zrakovým, řečovým, mentálním, tělesným i kombinovaným postižením, včetně těžké a hluboké vývojové retardace, diagnostika dětí s autismem (u malých či významně handicapovaných dětí je možné vyšetření v rodinném prostředí), přímá práce s klienty formou psychoterapeutického působení (podle možností SPC a profesních kompetencí konkrétního psychologa), práce s rodinou na optimalizaci výchovných přístupů a klimatu rodiny, pomoc při integrování dětí, kariérové poradenství pro žáky se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním a zpracovávání podkladů pro vzdělávací opatření.
Přidáno 6. 9. 2018, autor: J4W Admin