Služby
Mezi naše klienty patří děti a žáci s mentálním, zrakovým, tělesným, řečovým, sluchovým postižením, klienti s více vadami a klienti s poruchami autistického spektra. Naše služby poskytujeme zpravidla dětem a žákům ve věku od 3 do 26 let po dobu školní docházky.
Mezi standardní činnosti patří:
- komplexní nebo zaměřená speciálně pedagogická a psychologická diagnostika
- speciálně pedagogická a psychologická intervence, poradenská podpora
- poskytování služeb kariérového poradenství
- diagnostika potřebnosti a zpracování doporučení k uzpůsobení podmínek pro konání maturitní zkoušky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- poskytování poradenských informací o souvisejících dalších službách, zejména sociálních nebo zdravotnických
- poskytování včasné intervence pedagogicko-psychologickými prostředky a v propojení a spolupráci s odborníky jiných profesí, kteří se podílejí nebo se mohou podílet na podpoře psychomotorického a sociálního vývoje dětí a se zaměřením na celou rodinu.
- poskytování krizové intervence žákům a jejich zákonným zástupcům v propojení a ve spolupráci s odborníky jiných profesí, kteří se podílejí nebo se mohou podílet na řešení vzniklé situace se zaměřením na celou rodinu.
- informační a metodická činnost, podpora a evidence
- vedení dokumentace, vedení evidence činnosti centra a administrativa související se standardními činnostmi, příprava dokumentů pro správní řízení v oblasti vzdělávání žáků, kterým centrum poskytuje poradenské služby.
- spolupráce se školou, poradnou, dalšími centry, případně středisky výchovné péče při poskytování souběžných poradenských služeb žákům.
- zapůjčování odborné literatury a rehabilitačních a kompenzačních pomůcek podle potřeb žáků a nácvik jejich používání žáky a zákonnými zástupci žáků.
- tvorba a nabídka speciálních pomůcek podle individuálních potřeb žáků a nácvik jejich používání žáky a zákonnými zástupci žáků.
- poskytování informací o možnostech využití kompenzačních, rehabilitačních a didaktických pomůcek.
- metodická podpora asistentů pedagoga, jejichž působení ve třídě centrum doporučilo.
- koordinace činnosti centra a poradny při vytváření doporučení ke vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v případě poskytování souběžné péče
Dále nabízí speciální cvičení a alternativní terapie jako je arteterapie, dramaterapie, muzikoterapie, trampolining, hydroterapie se světelnou stimulací, zraková stimulace pomocí ICT a projekčního optotypu, metoda Dobrý start, Portage projekt, míčkování, cvičení na gymnastických míčích, bazální stimulace, orofaciální stimulace, stimulace ve snoezelenu, senzomotorická cvičení, strukturované učení, ovlivňování chování u klientů na základě zásad behaviorální terapie a kognitivně behaviorální terapie, předbraillová příprava, pleoptická cvičení, prostorová orientace a samostatný pohyb zrakově postižených, individuální logopedická péče, alternativní a augmentativní komunikace (piktogramy, VOKS), globální metoda čtení, seznámení se základy práce na interaktivní tabuli u dětí se zdravotním handicapem, reedukace specifických poruch učení u žáků s kombinovaným postižením.
Přidáno 6. 9. 2018, autor: J4W Admin